L3G10N a écrit :HOLY F*CK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Le shifter, c'Est tight as f*ck! Un anus est surement pas aussi tight!!!!
Fifth Place Hankook Ventus R-S2 Z212 The Hankook has one feature the other tires can't match—a $99 price. And to its credit, the Hankook didn't behave like the cheapest tire, particularly when the track was dry. It tied the $175 Yokohama and $145 Goodyear for second place in lateral grip, scoring 0.94 g. And although its dry-braking results landed it in last place, that shortcoming did not greatly affect the Hankook's dry-autocross showing—a 29.86-second average, a third-place result that was only 0.20 second away from the winning effort.
It became apparent that the Hankook was clearly tuned for dry running as its wet-track results were below average. Like the other poor runners in water, the Hankook felt greasy and was slow to recover once it broke traction. But in the dry, the Korean tire felt just as responsive and sticky as its more-expensive competition.
The thing is, though, the harder you drive, the more tread you'll burn off a tire. So if you're a track-day addict who doesn't mind sacrificing some wet-weather capabilities, the Hankook is a choice that will save you money without losing much performance. Hankook Ventus R-S2 Z212 Typical selling price $99 Service designation* 94Y UTQG tread-wear grade 200 Weight, lb 23.6
* The number, which in the case of these tires ranges from 90 to 94, is the load rating of the tire. The higher the number, the more weight the tire can carry. The letter is the speed rating: "W" for up to 168 mph and "Y" for 186 mph. ** Measured on a 7.5-inch-wide wheel.
En gros tes pneus sont moin cher oui, mais aussi une petite coche moin performant que les azenis. Remarque qu'ils ont pas l'air ben ben loin en arrière selon l'article
si c'est comme les azanis ce sera monthly driver ça fond a l'oeil!
Que vallent les potenza sur une trac ?? juste de même?
L3G10N a écrit :HOLY F*CK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Le shifter, c'Est tight as f*ck! Un anus est surement pas aussi tight!!!!
Ouais non je sais ben. mais tu vera comment ils conviennent a ton style de conduite. P-e que tu vera jamais leur limite, qui sais... Ca dépend a quel point tu pousse ton char.
Pour la pluie je te recommenderais une conduite prudente, et JAMAIS de vitesse la seconde que c'est mouillé... Ces tires la ont la belle réputation d'être a chier dans l'eau... P-e que tes tires sont meilleur que les azenis sur l'eau, mais tant qu'a moi ca sera pas comme un bon tire de performance ordinaire de rue. Mais bon, tu vera quand tu va les mettre
Lookalike a écrit :Ouais non je sais ben. mais tu vera comment ils conviennent a ton style de conduite. P-e que tu vera jamais leur limite, qui sais... Ca dépend a quel point tu pousse ton char.
Pour la pluie je te recommenderais une conduite prudente, et JAMAIS de vitesse la seconde que c'est mouillé... Ces tires la ont la belle réputation d'être a chier dans l'eau... P-e que tes tires sont meilleur que les azenis sur l'eau, mais tant qu'a moi ca sera pas comme un bon tire de performance ordinaire de rue. Mais bon, tu vera quand tu va les mettre
oui oui, anyway ca va me dompter à arrêter d'aller vite quand il pleut.
PCQ là c'est sûr et certains que ca va faire du aquaplanage.
Mais comme j'ai dit des pneu comme les potenza, les pirelli p700z ou les pzero, les michelin pilot.. des tire plus commun ca donne quoi en lapping? juste pour le fun?
mollyboy a écrit :Mais comme j'ai dit des pneu comme les potenza, les pirelli p700z ou les pzero, les michelin pilot.. des tire plus commun ca donne quoi en lapping? juste pour le fun?
Potenza, met ca si tu veux prendre le muret,
P700z connais pas, p-0 doit pas être si pire que ca,
Pilote je connais juste le Sport Cup utilisé par la série Honda Michelin